What Would Myrhandaa Do?

Standard

Jag älskar verkligen att spela teater. När jag tar på mig kostymen så känner jag verkligen hur jag förvandlas och blir karaktären jag spelar. Att få gå in i Drottning Myrhandaa och vara i denna trygga, mäktiga, respektingivande kvinna för en stund känns som en ära och det är så spännande att få lära känna henne. Tänka ”vad skulle Myrhandaa göra/säga i den här situationen”. Och att få se hur barnen lever sig in i äventyret och verkligen spelar med. Det är klart att de förstår att det är en saga men det är som om de stänger av alla ifrågasättande tankar och bara spelar med. Och de blir verkligen rädda när den onda Kommittén jagar dem och de är verkligen nervösa när de ska lura iväg henne. Och de har stor respekt även för de andra karaktärerna, är artiga och försiktiga precis som man bör när man talar med en 400 år gammal greve och de lyssnar noga på vad alla karaktärerna har att säga. Jag bara älskar känslan av att få skapa en karaktär och vara i den när jag är med barnen. Även om tre av de fyra karaktärerna har manus i det här äventyret så måste man ändå vara beredd att improvisera. Rätt vad det är ställer något barn någon fråga som man måste kunna svara på – som karaktären man spelar skulle ha svarat osv. Det är jätteroligt och jag är så glad att jag tog den här möjligheten att vara med!

Skärmavbild 2015-07-20 kl. 12.32.23

Lämna en kommentar